הבית הלבן על הכוונת

קולנוע
לא ברור באיזה משבר נתונים התסריטאים של הוליווד, אבל נראה שמתקפת סרטי האקשן שבהם מעורבים נשיאי ארצות הברית נמצאת בעיצומה, עם לא מעט סרטי קולנוע, ולא כולם זוכים להצלחה ביקורתית או קופתית.

הבית הלבן על הכוונת
הבית הלבן על הכוונת

זה התחיל עם "המטרה: הבית הלבן" שיצא במרץ 2013 ואיכשהו צלח את הביקורות, שאומנם קטלו את החורים בתסריט אך העריכו את כמות האקשן בסרט. הסרט בכיכובם של אהרון אקהרט וג'רארד באטלר הכניס סכום של 160 מיליון דולר לעומת תקציב זעום של 70 מיליון דולר aהיווה הצלחה מסחרית מרשימה. הסרט גולל את קורותיה של השתלטות טרוריסטית על הבית הלבן.

בסוף השבוע הנוכחי צפוי לצאת בארצות הברית סרט נוסף שבמרכזו נשיא ארצות הברית המותקף, הסרט "וושינגטון על הכוונת" מגולל אף הוא את קורותיה של התקפה חמושה על הבית הלבן ובו מככבים ג'יימי פוקס וצ'אנינג טייטום.

אז למה הבית הלבן, משכנו של נשיא ארצות הברית, הופך למטרה למצור ומתקפות טרור בכל כך הרבה סרטים? אולי כדאי שנשיא ארצות הברית ברק אובמה יחשוב פעמיים לפני שהוא מקצץ בתקציב השירות החשאי?, אם לשפוט לפי כמות הפעמים שבהם מוצג משכנו נהרס, נכבש ומותקף קיצוץ עשוי להיות רעיון רע במיוחד.

למעט "וושינגטון על הכוונת" ו"המטרה: הבית הלבן", השנה הופיעו לפחות 2 סרטים נוספים שבהם לא נחסך מראה הבית הלבן מושמד ונהרס. בסרט "ג'י.איי.ג' ;ו: סוגרים חשבון" קו העלילה המרכזי מתמקד בארגון טרור שחוטף את נשיא ארצות הברית ומחליפו בכפיל שעושה ככל העולה על רוחו. ואם לא די, גם ב"איירון מן 3" נשיא ארצות הברית מותקף בעודו טס במטוסו "אייר פורס אחד" בידי אנשיו של המנדרין, לא לפני שאיירון מן מציל את חייו של הנשיא.

קשה להבין את המגמה החדשה של מתקפה כנגד נשיא ארצות הברית ולסיבה לכך אין כנראה סיבה קולנועית אלא יותר פוליטית, אבל בינתיים אנחנו (הצופים) נהנים מכך לא מעט, ובינתיים קבלו את התחזית שלנו לקראת טבלת שוברי הקופות של סופשבוע הקרוב:

1. "בית ספר למפלצות" צפוי להכניס כ-45 מיליון דולר
2. "עצבניות אש" יכניס כ-42 מיליון דולר
3. "וושינגטון על הכוונת" יכניס כ-38 מיליון דולר
4. "מלחמת העולם Z" יכניס 21 מיליון דולר
5. "איש הפלדה" יכניס כ-20 מיליון דולר

המלצתנו: סנדרה בולוק חוזרת על המרקע עם מליסה מקארתי כדי לככב ב"עצבניות אש" ואין כמו בולוק כדי להביא לנו קומדיה קורעת מצחוק. ולמי שעדיין לא נפל מהטריילר...

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הבית הלבן על הכוונת
סרטים בקולנוע