"החבר'ה הרעים": משפחה לא מחליפים

קולנוע
קומדיית פשע שמאחוריה עומדים בסון וסקורסזה יוצרת בצורה אוטומטית ציפיות גבוהות, אך גם אם אינן מתממשות התוצאה היא משביעת רצון.

"החבר'ה הרעים": משפחה לא מחליפים
"החבר'ה הרעים": משפחה לא מחליפים

ההזנקה האוטומטית לכיוון יצירת מופת בחסותם של סקורסזה, בסון והשחקנים הראשיים הוותיקים המשתתפים בסרטם החדש לא נותנת צ'אנס למשהו אחר ובצדק, הציפיות הן בשמיים וכמובן שהתגובות לכל דבר שאינו מופתי מוציאות ארס רב ממבקרי קולנוע וסתם צופים שבאו על מנת לקבל את המנה הייחודית לה ציפו.

אמנם אין יותר מדי חדש בקומדיית הפשע שמביא בסון אל קדמת הבמה, אך עם זאת התוצאה הסופית היא סרט פשע, עם דמויות די שטוחות ולא ייחודיות, שמציג את המשפחה הגרעינית שלא כולם ציפו לפגוש בבית מעבר לרחוב. הסדיזם והנקמנות הן מילים מרכזיות בסיפור, כאשר האב, אשר מגולם בכישרון רב על ידי רוברט דה נירו, הפטריארך מוכן לעשות הכול עבור משפחתו ולא סובל תשובות ביניים או שליליות לכיוונו או לכיוון משפחתו ומספק את יצר ההרס, הנקמה והעינוי דרך מפגשים אקראיים במקומות המגורים אליהם הוא מועבר בזהויות חדשות ובדויות וכל זאת בעודו נס על נפשו משאר חברי המאפיה, עליהם הלשין על מנת לחיות חיים הגונים, על אף שהם מהולים בפחד מתמיד.



האם של המשפחה, המגולמת על ידי מישל פייפר שנעלמה לזמן רב מדי מאור הזרקורים הראשיים, היא עקרת בית המנסה להשתלב בכל מקום אליו היא פונה וגם בתוך תוכה שוכנים יצרים נקמניים וחסרי סובלנות לשיפוטיות של אנשים אחרים מבחוץ. היא תעשה הכול על מנת לשמור על משפחתה הגרעינית ולא תבחל באמצעים כאשר היא מרגישה מאוימת, מן לביאה לצד האריה. הילדים מקבלים תכונות משותפות מההורים והבת, יפה וקטלנית, אך עם זאת חסודה ושמרנית מנסה להיטמע בבית הספר החדש דרך עצות אחיה הקטן שיש לו טביעת עין ואבחנה דקה לכל הסובב סביבו ועם זאת יש לו כשרון גדול אף יותר להסתבך בצרות בכל סעיף אפשרי שהבית ספר ימצא לו לנכון.

המשפחה המאפיונרית האיטלקית אמריקאית מגיעה לנורמנדי בצרפת ומתבקשת להתחיל שוב מסלול של חיים הגונים והיטמעות בסביבה וכל זאת כאשר הם תחת השגחה של סוכני FBI אשר מתצפתים ודואגים לשלומם מבית מעבר לרחוב. ההסתבכות של הסרט מציגה את האב, כאשר הוא מחליט להיטמע יותר מדי וגם מעלה את זיכרונותיו על כתב, כאשר כל אותה העת הוא טוען שהוא היסטוריון אמריקאי שבא לכתוב בשקט והרחק מכל הסחי דעת.

מסלול ההתנגשויות הוא בלתי נמנע, בין הקהילה שמתחילה לחנוק מסביב, בין הבעיות הצפות בסביבה וכמובן בין העבר הרודף את המשפחה עקב הפרס הגדול על ראש המשפחה הניצוד. הסרט מספק רגעים נהדרים של בימוי מדוקדק ומדויק, של מוזיקה נפלאה ונהדרת ושל משחק מצוין מצד כל הגורמים דלעיל, כאשר גם טומי לי ג'ונס קופץ לביקור ומעניק הופעה בנאלית בתור סוכן FBI מציק.



אין הרבה מה לספר מעבר לכך, משלב ז'אנרים בין קומדיה עדינה וסרקאסטית לבין סרט פשע שמנסה להראות את החיים של המאפיונר אחרי תהילת העולם לה זכה בימיו המאיימים, דה-נירו מחליק לתפקיד הזה בצורה די טבעית ואין לא הרבה צורך באדפטציות מלאכותיות עקב ניסיונו הרב בתחום. הנאה מובטחת לכל המשפחה, לא יצירת מופת ולא עילוי שמימי כפי שציפינו משילוב בין גורמים שבשנות השיא שלהם היו מייצרים משהו הרבה יותר משמעותי ביחד, אבל כיף של סרט שמספק את הסחורה המצופה ממנו ברובד נמוך ופשוט יותר.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "החבר'ה הרעים": משפחה לא מחליפים
סרטים בקולנוע