"סכנה מיידית": סכנה לעיניים ולשאר החושים

ביקורות
צוות "לשעברים" מרכיב את הפאזל לאשפת הקיץ התורנית של החודש. סיפור כללי אידיוטי ומיותר עם שחקן ראשי אחד, שגורם להתגעגע לימים שבהם האבא היה בגילו. עוד שיעור סתמי באיך לייצר סרט ולהוריד אותו מיד באסלה.

"סכנה מיידית": סכנה לעיניים ולשאר החושים
"סכנה מיידית": סכנה לעיניים ולשאר החושים

היו ימים שהשם איסטווד היה תעודת הכבוד הגבוהה ביותר בקולנוע ההוליוודי. אז היו! קלינט עדיין מביים ומשחק בסרטים, בעשור העשירי לחייו ואילו אחד מילדיו, אשר גם גנב חלק מהלוק המחוספס, לא מצליח לשחזר אפילו רבע מההצלחה ומסתפק בבינוניות פושעת ובגדול גם בהרבה מתחת לה. סקוט איסטווד היה, לפרקים מאוד מועטים וקצובים, הבטחה בלתי ממומשת ופוטנציאל לא רע להפוך להיות כוכב מצליח. הסרט הנוכחי מוכיח באופן מוחלט שכל מעט הכישרון, שהפגין השחקן הצעיר (יחסית), יורד לו לטמיון בשביל לסמן סוג מסוים של וי על תוצרת שנתית.


נו, יש לך משהו להגיד? חוצפן?! | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

איסטווד הצעיר ממש לא מייצר תכנים בלתי פוסקים וזו אפילו תעודת עניות גדולה יותר, במידת מה. בזמן ששמות גדולים כמו אחד משותפיו לקאסט, מייצרים תכנים בלתי פוסקים, מדי שנה, הצאצא הצעיר של אחד מהגדולים מסתפק בסרט בשנה וגם אותו יבול שנתי הוא בדרך כלל זבלון זניח ושכיח. הוא היה, לרגעים מסוימים וקצרים למדי, גם חלק מכמה להיטים אקשן של קיץ ובכלל כמו "פסיפיק רים", "יחידת המתאבדים" (הראשון והבינוני) וגם קצת אצל החבר'ה של וין דיזל ב"מהיר ועצבני 8"

כך יגיעו הצופים בעלי הרצון לאסקפיזם זול במיוחד (שיעלה כמו כל סרט אחר) על מנת לצרוך את מנת הזבל הקבועה שלהם וללא שום ציפייה לקבל תמורה לתשלום ויתיישבו להם אל מול מסך הקולנוע הגדול רק בשביל לראות שכפול חסר שאיפות מערימת סרטי אקשן גנריים. בשכפול הנוכחי מדובר על דמותו של אדם שהיה חלק מיחידה מובחרת כלשהי, אשר נרדף על ידי גורמים כלשהם, במסע שלו אל הלוויית אחיו. את האח לא תספיקו לראות ואת המכתבים ממנו עוד תקבל דמותו של הגיבור הראשי ומשם הפלגה אל האשכבה.


בוא'נה, זוכר את הקטעים מהסט עם וין דיזל? | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

האשכבה תיקטע באופן ברוטאלי למדי, על ידי צוות מיומן אשר מחפש משהו, שאותו נגלה באזור סוף הסרט ועד אז יהיה זה משחק של חתולים ועכברים, אשר יתרוצצו על מרחב קטן למדי. החתולים הרעבים עם האקדחים הגדולים יקיפו את המחילה הקטנה של העכברים, אשר הצטיידו להם מראש בעכבר מנותק רגשית, קר רוח ובעל מיומניות לחימה עם ובלי כלי נשק. המסלול שהסרט הזה לוקח את הצופים הוא מסלול קבוע, אשר נלקח מעוד מאות סרטים מסוגו ולא תמצאו כאן שום אלמנט של הפתעה כלשהי, אלא אם אתם חדשים בכל הקטע הזה של לשבת ולצפות בתוכן מבוים (אם אפשר לקרוא לזה ככה), מצולם ומוצג על מסך גדול.

הדמויות נותרות שטוחות כמו פלקט, העלילה לא אמינה לרגע אחד וגם הטקסטים והמשחק מביכים אפילו את אלו שלא מצפים ולא ציפו לכלום. המון שמות לפוסטר ורק איסטווד אחד, במשחק עצי להפליא, מספק בעצם את מה שמצופה ממנו ועונה על הציפיות של התפקיד הצר והאידיוטי שהוא מקבל. שאר הדמויות מסביב לא תורמות מאומה לעלילה, לא מפגינות יכולות לאתגר את הצופים ובגדול מתנהגות יותר כאילו מדובר בסרט שהוא פרודיה על סרטי אקשן ואם לכך התכוון המשורר, הרשו לכותב שורות אלו לתבל כובע גרב עם מיטב הרטבים ועם קצת מלח ולהתחיל לחתוך ולאכול.


יאללה, בואו נעשה את השיט הזה ותביא את הצ'ק | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

קשה לקרוא לדבר כזה יצירה, כי בהחלט מדובר בזלזול בקהל הצופים הכלליים באשר הם. כתיבה אלגוריתמית מתוך מחולל עלילות סרטי אקשן ובורר שחקנים ראשיים ומשניים מהדרג הנמוך שיש להוליווד להציע וכן, משום מה בישראל זה מספיק טוב בשביל לתת במה ולו לזמן הקצר ביותר, שהקציבו בתי הקולנוע המקומיים. אי אפשר כמובן להתעלם מהתרגום המקומי והכללי עוד יותר שהסרט הזה מקבל, כאשר Dangerous הופך באופן מיידי לשמו בעברית, עם המילה "מיידית". צוות המשנה מלא בשחקנים שפעם היו מותג כלשהו בהוליווד ומעל כולם מל גיבסון המזדקן, שהולך וממשיך להביך את עצמו בהפקות פקקטה, אשר אמורות לבייש אותו בשלב מסוים של חייו וזקנתו.

שוב מגיע ארצה סרט, שבכל מקום מתוקן בעולם היה משתרשר לספריות הוידאו / DVD וכעת לעולם הסטרימינג ונבלע, ללא הזמנות מרובות, אל מתחת לערימות של כאלו הדומים לו. עלילה סתמית, כתיבה עצלה, ברמה נמוכה מזו של תלמידי חטיבת ביניים ולא כאלו של מגמת קולנוע וכוכבים, שבאו לקבל את הצ'ק עבור עבודה לא מאומצת ולא מאתגרת. זו פעם נוספת שאתם יכולים לראות שוב עוד מאותו הזבל התעשייתי של הוליווד, אשר מוכיח פעם נוספת שגם סרטים רבים עשויים, במקור, מתירס.


איך סוודר הסבא הולם אותי, אה? | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

משפט על הסרט:
אחד המיותרים של השנה וכזה שאם במקרה תראו אותו, תשכחו חמש דקות לאחר צאתכם מאולם הקולנוע. אקשן חלש וחלול, על כל המשתמע ונלווה אליו בכל תחום ובכל מחלקה, המקושרת לסרט הזה.

משפט על במאי הסרט:
מאת דיוויד האקל, הבמאי שהביא לכולנו את "מתח גבוה", "גריזלי" ו"המסור 5", האם יש צורך במילים נוספות בשביל שתבינו כי כנומך הציפיות נומך האכזבות.

משפט על השחקנים:
סקוט איסטווד קיבל מספיק במה וצלייה משלו. נעבור לשאר...שני גיבסונים בתפקידים קטנים התקבלו לעבודה: טייריס גיבסון בתפקידון, שלא מצריך ממנו להציג את יכולות המשחק הבזויות שלו ואילו מל גיבסון מנסה, אבל זה נראה עצוב מאוד, בעיקר. פמקה ג'נסן עוד קיימת, מסתבר וקווין דורנד גורם להתגעגע לתפקידו המשובח ב"שבויה" הבלתי מוערך.

משפט על אורך הסרט:
שעה וחצי והסיוט מאחוריכם והופ...שכחתם כל מה שהיה.

סיכום המבקר
10/
4.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סכנה מיידית": סכנה לעיניים ולשאר החושים
סרטים בקולנוע